Buzz marketing czyli marketing szeptany w praktyce

Data dodania: jakiś czas temu
reklama

klawiatura

Buzz marketing, czyli tak zwany marketing szeptany to dość nowa forma reklamy w sieci. Jest jednak potężny, jeśli umiejętnie się z niego korzysta. Na czym jednak polega jego siła?

Buzz marketing wykorzystuje do działania wszelkiego rodzaju fora dyskusje dostępne w sieci oraz social media (Facebook, Google Plus itp.) Polega na budowaniu opinii na temat marki. Osoby zatrudnione do buzz marketingu rejestrują się na forach internetowych, budują zaufanie do siebie, a następnie od czasu do czasu „przemycają” w miarę neutralnie, ale pozytywne informacje o danej firmie. Przykład:

– Jakiego stomatologa w mieście X polecacie?
– Polecam Pana Y, bo coś tam…

To może być zarówno opinia obiektywna jak i opinia buzz marketingu 🙂

Jak prowadzić skuteczny buzz marketing?

Umiejętnie prowadzony marketing szeptany najpierw wywołuje dyskusję na dany temat, a następnie stara się wypromować jakąś markę, usługę czy osobę za pomocą obiektywnie wyglądającego postu. Czasami można też podpiąć się do już istniejących tematów, jeśli jest on zgodny z celem jaki chce się osiągnąć. Dobrze prowadzony buzz marketing nie polega jednak na tym, by bezpardonowo wprowadzać użytkowników for w błąd, szczególnie niedopuszczalne jest szkalowanie konkurencji. Dobrze prowadzony buzz marketing polega na w miarę neutralnej, ale pozytywnej opinii a temat danej marki, produktu czy usługi.

Czy marketing szeptany można wykryć?

To zależy. Jeśli jest on prowadzony w sposób profesjonalny, przez użytkownika o długim stażu na forum, praktycznie niemożliwe jest stwierdzenie, czy osoba ta rzeczywiście coś poleca, czy poleca, bo jej zapłacono. Dlatego ta forma reklamy jest tak skuteczna. Natomiast, jeśli działaniami marketingowymi zajmuje się osoba niekompetentna, wtedy marketing szeptany jest dość łatwy do wykrycia albo przez sposób wypowiadania się, albo chociażby przez pisanie z jednego IP na różnych kontach. Administratorzy poczytnych for dość łatwo wykrywają tego typu działania i osoby takie są banowane.

Podsumowując

Buzz marketing, czyli marketing szeptany, może być bardzo skuteczny, jeśli odpowiednio się go prowadzi. Natomiast jest do broń obosieczna – jeśli buzz marketing prowadzony jest nieudolnie, nasza marka, produkt czy usługa można zostać zapamiętana jako stosująca praktyki uważane przez forumowiczów za niegodne i zapamiętana w złym świetle.


PS. jeśli masz konto na Facebooku, polub fanpage Konkretnego. Dzięki!




Tagi: , , , , , , ,

Bądź miły! Uwielbiam wchodzić z Wami w dyskusję, proszę jednak, by krytyka była konstruktywna. Komentarz, który ma na celu obrażać mnie lub moich Czytelników może zostać usunięty. Tutaj każdy ma czuć się dobrze :)

Jestem także tutaj


YouTube - ostatni film z Filek.TV

YouTube - ostatni film z Konkretny.pl

Discord

Chcesz ze mną pograć?
Wbijaj na mój Discord

Partnerzy











O blogu

Konkretny.pl to blog technologiczny, którego tematyka porusza kilka specjalistycznych dziedzin. Jednymi z najważniejszych są zagadnienia dotyczące technologii i Internetu, ale nie brakuje tutaj również typowych tekstów dotyczących finansów, marketingu, programowania, a nawet gier komputerowych. Życzę przyjemnej lektury :)


Social Media

 



© 2011-2018 Marcin Romanowicz. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wszystkie posty piszę w dobrej wierze. Nie odpowiadam jednak za wszelkie szkody, treść komentarzy oraz autentyczność informacji na stronie. Informuję, że publikowane pliki zostały sprawdzone programem antywirusowym w aktualnej wersji. Nie biorę jednak odpowiedzialności, jeśli coś się stanie.

| O mnie |   | Polityka Prywatności |   | Kontakt |