Skąd nazwa „Cargo 3”?
Nazwa gry jest uzasadniona fabularnie. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną ujawnione wkrótce. Na razie jednak chcemy wszystkich zainteresowanych potrzymać w niepewności…
Kiedy wpadliście na pomysł, by stworzyć właśnie taką grę?
Pierwszy pomysł na stworzenie tego typu gry powstał w 2009 roku. Natomiast prace nad fabułą i gameplayem rozpoczęto w 2010 roku. Chcieliśmy, aby powstał FPS horror – science fiction, odmienny od dominujących ostatnio militarno – wojskowych, co do których istnieje obawa, iż niedługo gracze mogą odczuwać co do nich pewien przesyt i zaczną szukać czegoś nowego, oryginalnego i tutaj właśnie jest miejsce na grę „Cargo 3”, która ma za zadanie zapewnić maksimum emocji.
Czy grę będzie można porównać do serii Resident Evil z tą różnicą, że to FPS?
Nie chcemy nawiązywać do jakiejś konkretnej serii gier. Mamy zamiar stworzyć swój własny niepowtarzalny klimat. Na początkowym etapie produkcji siłą rzeczy nie da się uniknąć porównań do już istniejących hitów, ale zakładamy, że po premierze gracze od razu zwrócą uwagę na nowatorskie rozwiązania i unikalny charakter gry, który przypadnie im do gustu.
Ile godzin rozgrywki przewidujecie w trybie Single Player? Czy przewidują Państwo tryb kooperacji online w kampanii dla pojedynczego gracza?
Gracze mogą liczyć na około 8 godzin czystej rozgrywki. Do tego czasu należy doliczyć także intro, outro i cutscenki. Pozostałe parametry i opcje gry są jeszcze w opracowaniu i nie chcemy niczego na tym etapie przesądzać.
Czy będzie multiplayer, jeżeli tak, jakie tryby gry i na ilu graczy?
Oczywiście będzie tryb multiplayer w przypadku, gdy badania opinii graczy wykażą, iż są oni zainteresowani tego typu rozgrywką. Tryby gry i ilość graczy podamy w późniejszym terminie.
Po jak dużych terenach będzie poruszać się gracz?
Większa część gry będzie bardzo klaustrofobiczna i zlokalizowana na terenie koloni wydobywczej. Jednak część etapów będzie umieszczonych w przestrzeni półotwartej oraz w podziemiach. Będziemy starali się zapewnić maksimum różnorodności przy zachowaniu ogólnego charakteru grozy i niepewności co do dalszego przebiegu gry.
Jakim arsenałem broni będzie mógł dysponować gracz?
Arsenał gracza w „Cargo 3” to 9 zróżnicowanych broni podzielonych na konkretne rodzaje. Zakładamy, że bronie będzie można modernizować i rozbudowywać. Naszym celem jest zapewnienie różnorodności, przy wysokiej jakość i potencjale, aby każda broń w inny sposób działała na przeciwnika. Gracz nie będzie więc mógł jedną bronią lub dwoma przejść grę od początku do końca.
Czy gra stawia bardziej na taktykę czy masowy mord?
Głównym elementem gry nie będzie ani wyłącznie taktyka ani typowy masowy mord. W produkcji gry skupiamy się przede wszystkim na zróżnicowanym i interesującym gameplay’u, w którym często będzie pojawiał się element interakcji gracza z otoczeniem połączony z intensywną walką z przeważającymi siłami przeciwników. Będzie wiec ciekawie i dynamicznie…
Czy w pracach nad grą skupiacie się bardziej na brutalności czy na potęgowaniu strachu? Jaki świat „Cargo 3” chce nam pokazać?
Naszym głównym celem jest potęgowanie strachu, a w momencie w którym wystąpi jego kulminacja, następować będzie dynamiczna rozgrywka. Po czym chwila oddechu i kolejne nowe wyzwania z jeszcze większą intensywnością. Czyli ogólnie rzecz mówiąc będzie to klimat filmów Hitchcock`a. Świat „Cargo 3” umiejscowiony jest w dalekiej przyszłości. Warto przytoczyć tutaj skróconą fabułę gry: „W 2249 roku ludzkość zmierza w kierunku zagłady w wyniku nadmiernej eksploatacji zasobów naturalnych Ziemi. Jedyną nadzieją na przetrwanie jest wykorzystanie surowców na innych planetach. Dwa największe mocarstwa tworzą UEC, której zadaniem jest wysłanie sond w kosmos i zaopatrzenie Ziemi w nowe źródła energii. Sześćdziesiąt lat po wysłaniu pierwszej sondy ludzie odkrywają nową planetę – Argos 9, a pod jej powierzchnią nitium – metal o wyjątkowych właściwościach. Dzięki nitium gospodarka Ziemi znowu się rozwija. Jednak w niejasnych okolicznościach, nagle z mieszkańcami Argos 9 urywa się kontakt…”. Fabuła gry przenosi nas na planetę Argos 9. Wcielamy się w postać byłego komandosa UEC, który przybywa do kolonii wydobywczej, aby wyjaśnić losy swojej rodziny, z którą utracił kontakt. Dręczą go najgorsze obawy, jednak rzeczywistość okazuje się koszmarem, na który nie był przygotowany…
Jaka jest przewidywana cena i data premiery?
Cena zostanie ustalona prawdopodobnie na poziomie około 15 – 20 EURO. Premiera gry na PC zakładana jest na przełom 2012/2013 roku, a konkretny termin będzie uzależniony od ustaleń z dystrybutorami. Kolejnym krokiem będzie przeniesienie gry na platformę Xbox 360. Oczywiście na bieżąco będą pokazywane materiały z „Cargo 3”. Zapraszamy również do obejrzenia filmu prezentującego pierwsze elementy z gry na: http://www.vincigames.com/cargo3/pl/video/
Dziękuję za wywiad