Esport to w dużym skrócie zawody, w których "dyscyplinami" są gry komputerowe. Drużyny składające się z różnej liczby graczy w zależności od gry walczą ze sobą o cenne nagrody. I są to często setki tysięcy dolarów! Profesjonalnie drużyny są sponsorowane przez duże marki wypłacające im stałe wynagrodzenie.
Esportem interesują się osoby w każdym wieku i wcale nie przesadzam z tym stwierdzeniem. Prawdą jest, że jeszcze dominuje młodsza grupa wiekowa ze względu na to, że sama idea esportu jest dość młoda. Natomiast jestem przekonany, że poziom wiekowy będzie stale rosnąć wraz z upływem lat.
Esport może pomóc utrwalić świadomość istnienia marki wśród młodszego odbiorcy. Jeśli nawet teraz nie zostanie on klientem firmy, może nim zostać później. Najczęściej spotykaną formą promocji firm w esporcie jest po prostu sponsorowanie jakiejś dobrej drużyny w zamian za reklamę. A reklama ta może mieć różnie formy od logotypów na koszulkach zawodników po reklamę w samej nazwie drużyny, dokładnie tak jak bywa w sporcie tradycyjnym.
Ekantor.pl podszedł jednak do tego z innej strony, równie ciekawej. Powołał on swoją własną drużynę w grze World of Tanks, która składa się głównie z pracowników firmy nadając jej nazwę [MEK] Militum Ekantor.pl. Czy drużyna ta dostanie się do światowych finałów? Trudno przewidzieć, natomiast jedno jest pewne – marketingowo może to mieć bardzo ciekawy wydźwięk wśród samych graczy, zwłaszcza jeśli drużynie coś udałoby się osiągnąć. A przecież "czołgi" to jedna z najpopularniejszych gier w Polsce również wśród starszych graczy.
Choć w wielu grach da się przeprowadzać turnieje, tak naprawdę tylko kilka z nich liczy się w profesjonalnym esporcie. A są to na chwilę pisania tej notki (kolejność losowa):
Generalnie, jest w czym wybierać 🙂