Nie mogę Ci wskazać konkretnego banku czy konkretnego konta, bowiem ich oferta ciągle się zmienia i co chwilę inny bank ma korzystniejszą ofertę od innego. Wskaże natomiast na jakie pułapki możesz trafić. A z niektórymi bankami jest często tak, że bardzo często lubią zmieniać swoje regulaminy, szczególnie tabele opłat.
Sam ciągle doświadczam takich sytuacji w dwóch bankach. Zmiana regulaminu średnio raz w miesiącu to już standard, i ciągle albo obniżają mi oprocentowanie konta oszczędnościowego albo podwyższają inne opłaty, których przecież w ogóle miało nie być. Można powiedzieć – zmień bank – choć nie zawsze się to opłaca, bowiem inny bank też może mi zaraz zmienić ofertę. Tak miałem w drugim banku. Po podpisaniu umowy, w którym przez pewien okres mam konto za darmo, a opłaty miały pojawić się po X miesiącach okazuje się, że opłata ta będzie znacznie wyższa niż w dniu zawierania umowy. Ot po prostu tydzień później bank zmienił sobie tabelę opłat i prowizji.
Zmierzam do tego, że gdy podpisujesz umowę z bankiem przede wszystkim zapytaj jakie są warunki rozwiązania umowy. Może się bowiem okazać, że „super konto wszystko za darmo”, może za miesiąc przestać być za darmo, a zrezygnować tak łatwo może nie być. Dlaczego? Ponieważ niektóre banki mogą naliczyć karę za to, że za szybko rozwiążesz umowę, szczególnie wtedy, gdy w ramach otwarcia konta coś otrzymałeś/aś w prezencie. Bank musi zarabiać, i musi się zabezpieczyć, więc nie pozwoli Ci tak łatwo odejść, jeśli wcześniej bank w Ciebie „zainwestował”. Zawsze dowiaduj się czy możesz umowę rozwiązać w każdej chwili i czy jest to bezpłatne.
Jeszcze jedna ciekawostka. Próbuj negocjować warunki. Warto zawsze mieć ulotki z innych banków i targować się, że ten bank ma to za darmo to ja też chcę. Czasem pomaga też, jeśli postraszysz, że rozwiążesz umowę. Choć niektórzy doradcy mimo wszystko są na to odporni, to gdy już trzymasz w ręku wypowiedzenie, bardzo często miękną (wypróbowałem osobiście), także warto negocjować.
Do ofert „super wszystko za darmo” też należy podchodzić z dystansem. Bank to nie organizacja charytatywna i za coś opłaty będą, a jak ich nie ma, bardzo możliwe, że się pojawią. Wiele banków w Polsce ma tendencję do tego, że obecnego klienta traktuje gorzej niż nowego o czym już wcześniej pisałem. Dlatego zawsze czytaj umowę, a jak nie rozumiesz jakiegoś punktu, pytaj o to doradcę klienta, od tego tam jest 🙂
Mam nadzieję, że pomogłem Ci jakoś w odpowiedzi na pytanie, jakie konto wybrać 🙂
Powodzenia!