Konkurs na „lajki”. Dlaczego to jeden z najgorszych pomysłów?

Data dodania: 20 kwietnia 2018
reklama

Firmy uwielbiają przeprowadzać konkursy na Facebooku. Nic w tym dziwnego, przecież Facebook jest obecnie gigantem z ogromną bazą użytkowników. Czasami jednak konkursy te nie mają żadnego sensu, a sprytna osoba może je wygrywać bez specjalnego wysiłku.

Dziś poruszam nieco kwestię marketingową, gdyż mam na myśli konkursy w serwisach społecznościowych rozstrzyganych na zasadzie polubień danego posta, komentarza czy też zdjęcia. Wiele razy widziałem tego typu akcje marketingowe. Dlaczego uważam, że ten sposób rozstrzygania konkursów jest jednym z najgorszych? Powodów jest kilka.

1. „Lajki” można bez problemu kupić

Zasadniczym problemem tego typu konkursów jest to, że rzadko wygrywa osoba, która faktycznie na to zasługuje, bo jej zdjęcie/komentarz/post faktycznie jest najlepszy. W serwisach aukcyjnych beż żadnego problemu możemy kupić za grosze setki czy tysiące lajków wskazanej przez nas strony czy też komentarza. Nie ma z tym żadnego problemu. Jeśli nagroda jest wartościowa, zakup polubień zwyczajnie się opłaca. Taki konkurs nie ma żadnego sensu.

2. „Spam” na tablicy

Od czasu to czasu ktoś z moich znajomych bierze udział w tego typu zabawach. Efektem tego są błagalne posty wrzucane na tablicę Facebooka z prośbą o polubienie czegoś. I z jednej strony nie widzę w tym nic złego. Ktoś się stara, komuś zależy. Dlaczego nie pomóc? Pojawia się tutaj jednak pewien moralny problem. Oddajemy głos na osobę, bo ją znamy lub lubimy, a nie dlatego, że faktycznie jego praca/fotka (zależy o co chodzi w konkursie) faktycznie na to zasługuje. Dochodzi wtedy do sytuacji, że większe szanse na wygraną ma osoba, która ma więcej znajomych lub bardziej umie „wypraszać” polubienia niż osoba, która faktycznie się postarała. Szczególnie jest to przykre, gdy matki nagłaśniają konkursy, w których udział biorą ich dzieci, no bo wiadomo – praca jej dziecka jest najlepsza i koniec. Ma więcej znajomych? Większe szanse na wygraną 🙂

3. Sztuczne pompowanie lajków na fanpage danej marki

Jeśli jesteś osobą, która te konkursy organizuje to zwróć uwagę, że lajki na fanpage marki, które zostały pozyskane z tego typu konkursów lub też konkursów polegających na polubieniu strony, dziś nie mają już racji bytu. Facebook ostro tnie zasięgi i im więcej osób macie „z przymusu”, tym mniej faktycznie zainteresowanych zobaczy Wasze posty. Krótko mówiąc – sami sobie szkodzicie.

To tyle. Bez szczególnego podsumowania. Jakie jest Wasze zdanie? 🙂


PS. jeśli masz konto na Facebooku, polub fanpage Konkretnego. Dzięki!




Tagi: , , , , ,

Bądź miły! Uwielbiam wchodzić z Wami w dyskusję, proszę jednak, by krytyka była konstruktywna. Komentarz, który ma na celu obrażać mnie lub moich Czytelników może zostać usunięty. Tutaj każdy ma czuć się dobrze :)

Jestem także tutaj


YouTube - ostatni film z Filek.TV

YouTube - ostatni film z Konkretny.pl

Discord

Chcesz ze mną pograć?
Wbijaj na mój Discord

Partnerzy











O blogu

Konkretny.pl to blog technologiczny, którego tematyka porusza kilka specjalistycznych dziedzin. Jednymi z najważniejszych są zagadnienia dotyczące technologii i Internetu, ale nie brakuje tutaj również typowych tekstów dotyczących finansów, marketingu, programowania, a nawet gier komputerowych. Życzę przyjemnej lektury :)


Social Media

 



© 2011-2018 Marcin Romanowicz. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wszystkie posty piszę w dobrej wierze. Nie odpowiadam jednak za wszelkie szkody, treść komentarzy oraz autentyczność informacji na stronie. Informuję, że publikowane pliki zostały sprawdzone programem antywirusowym w aktualnej wersji. Nie biorę jednak odpowiedzialności, jeśli coś się stanie.

| O mnie |   | Polityka Prywatności |   | Kontakt |