Bez wątpienia Netflix oferuje sporą bibliotekę filmów i jakościowo stoi na całkiem przyzwoitym poziomie. Można zauważyć także pewne ruchy konkurencji, które my jako odbiorcy powinnyśmy odczuć na plus. Nie mogę jednak oprzeć się wrażeniu, że Netflix zwyczajnie olał polskiego odbiorcę.
Zacznijmy od strony internetowej. W chwili pisania tego postu nie istnieje coś takiego jak polska wersja językowa tego serwisu. Uważam, że jeśli wchodzi się na jakiś rynek i co więcej, dedykuję mu się polską wersję swojej strony (końcówką pl w adresie) to chociażby przez grzeczność wypadałoby ją przetłumaczyć. A tu po prostu Netflix „włączył” nam dostęp do strony i tyle.
Uważam za wyjątkowo słabe uzależnianie zapoznania się z ofertą dopiero po rejestracji. Zastanawiam się, czy nie wchodzi to w konflikt z polskim prawem, ale to już temat dla osób, które na prawie znają się lepiej ode mnie. Uważam, że zanim zarejestruję się i przekaże swoje dane, w tym finansowe (Netflix chce danych naszej karty kredytowej) to powinienem móc zapoznać się z ofertą usługi zanim zgodzę się na cokolwiek. W tym przypadku kupujemy kota w worku i miesiąc darmowej subskrypcji niczego tu nie zmienia.
Jeśli chodzi o ceny, to może jest to już czepialstwo z mojej strony, no ale wchodząc na nowe rynku dobrze by było dostosować formę rozliczenia do waluty danego rynku. Nie mam nic przeciwko euro, jednak boli mnie, że osoby korzystające z usługi w USA w zasadzie płacą za nią dokładnie tyle samo, tyle, że w dolarach, a więc taniej.
No i teraz kwestia, która boli najbardziej. Oferta w porównaniu do Netflixa z USA jest u nas bardzo, ale to bardzo okrojona. Nie ma wielu filmów, w tym produkcji, za które odpowiadał sam Netflix. Dodajmy do tego to, że filmów, które mają chociażby polskie napisy jest jak na lekarstwo. Jeśli porównamy dostępną ofertę do ceny, jaką trzeba za nią zapłacić to powiem Wam, że nie jest to już zbyt atrakcyjnie.
W moim subiektywnym odczuciu Netflix nie jest przygotowany by wystartować w polski rynek. Polski klient został zwyczajnie olany. Będę przyglądać się rozwojowi usługi i liczę na to, że z dnia na dzień oferta będzie się poprawiać, ale w tej chwili nie mam zamiaru z niej korzystać.