Promowanie postów i kontakt z Facebookiem – jest nieźle

Data dodania: jakiś czas temu
reklama

facebook-logoduze

Jakiś czas temu porównałem systemy reklamowe Google i Facebooka oraz opisałem swoje doświadczenia zarówno w jednym jak i drugim przypadku. Facebook wypadł wtedy na tle Google AdWords dość blado. Jak jest teraz?

Gdy ostatnim razem pisałem o systemie reklamowym Facebooka narzekałem szczególnie na podejrzanie martwe lajki oraz brak wsparcia w przypadku problemów. Aktualnie wszystko się zmieniło na korzyść Facebooka.

Nareszcie porządne wsparcie

Facebook w końcu przestał ukrywać do siebie kontakt i można normalnie w języku polskim napisać do nich wiadomość. Miałem okazję robić to 2 razy i za każdym razem w ciągu 24 godzin otrzymywałem telefon od pracownika Facebooka. Mimo, że telefon był z zagranicznego numeru to pracownik jak najbardziej mówił po polsku.

Jeśli chcecie móc bezpośrednio jako reklamodawca skontaktować się z Facebookiem wystarczy wejść tutaj i wybrać odpowiedź „Żadne z powyższych”. Wtedy ukaże Wam się formularz do wypełnienia.

Posty promowane są stosunkowo tanie

Posty promowane na chwilę obecną możemy targetować do:

Opcja trzecia jest moim zdaniem najciekawsza, ponieważ pozwala dotrzeć do nowych osób. Np. jeśli dysponujecie jakimś ciekawym materiałem, warto określić potencjalną grupę docelową i właśnie w ten sposób do niej dotrzeć. Np. ustawiając sobie promowanie posta na jeden dzień powiedzmy za 5 zł do osób o konkretnych zainteresowaniach, wieku i płci efekt jest całkiem fajny, bo post w tej cenie potrafi zobaczyć nawet 1000 nowych osób (o ile Facebook nie kłamie :)). Promując posta Facebook stara nam się zasymulować ile potencjalnych osób posta zobaczy. Sposób stosunkowo tani, a efekt w miarę mierzalny i warto wypróbować go w swoich kampaniach.

Ograniczenia postów promowanych

Facebook wprowadził pewne ograniczenia co do promowania postów. Przede wszystkim mocno czepia się tekstu w obrazkach, które dołączamy do postów. Jeśli tekstu będzie zbyt dużo Facebook potrafi wstrzymać kampanię nawet jeśli ją wcześniej zatwierdził (bo każda przechodzi zatwierdzenie w ciągu mniej więcej 15-30 minut). Najbardziej jest to kłopotliwie, jeśli na obrazku znajduje się duże logo firmy, które jest jednocześnie tekstem w określonej czcionce. W pozostałych przypadkach nie ma z tym jakiegoś większego problemu.

Próbowaliście już tej formy promocji? Podzielcie się swoimi doświadczeniami 🙂


PS. jeśli masz konto na Facebooku, polub fanpage Konkretnego. Dzięki!




Tagi: , , , , , , ,

Bądź miły! Uwielbiam wchodzić z Wami w dyskusję, proszę jednak, by krytyka była konstruktywna. Komentarz, który ma na celu obrażać mnie lub moich Czytelników może zostać usunięty. Tutaj każdy ma czuć się dobrze :)

Jestem także tutaj


YouTube - ostatni film z Filek.TV

YouTube - ostatni film z Konkretny.pl

Discord

Chcesz ze mną pograć?
Wbijaj na mój Discord

Partnerzy











O blogu

Konkretny.pl to blog technologiczny, którego tematyka porusza kilka specjalistycznych dziedzin. Jednymi z najważniejszych są zagadnienia dotyczące technologii i Internetu, ale nie brakuje tutaj również typowych tekstów dotyczących finansów, marketingu, programowania, a nawet gier komputerowych. Życzę przyjemnej lektury :)


Social Media

 



© 2011-2018 Marcin Romanowicz. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wszystkie posty piszę w dobrej wierze. Nie odpowiadam jednak za wszelkie szkody, treść komentarzy oraz autentyczność informacji na stronie. Informuję, że publikowane pliki zostały sprawdzone programem antywirusowym w aktualnej wersji. Nie biorę jednak odpowiedzialności, jeśli coś się stanie.

| O mnie |   | Polityka Prywatności |   | Kontakt |