Wywiad z Łukaszem Szczepankowskim – Senior Quest Designer’em CD Projekt RED

Data dodania: jakiś czas temu
reklama

Na gamescom 2012 specjalnie dla Filczynski.com wywiadu udzielił Łukasz Szczepankowski, osoba zajmująca się zadaniami w Wiedźminie 2. Głównym tematem wywiadu jest edytor przygód REDkit. Zapraszam do lektury!

Z wywiadu dowiecie się wielu spraw dotyczących narzędzia REDkit. Jeśli myślicie o tworzeniu modów dla Wiedźmina 2 koniecznie przeczytajcie 🙂

1. REDkit będzie wydany w pełni w przyszłym roku. Powiedz, dlaczego dopiero wtedy?

Zależy nam na tym by przygotować edytor bardzo dobrze, żeby to było w pełni funkcjonalne narzędzie. Oczywiście my używamy tego samego toolsetu, ale chcemy go przygotować dla graczy, zrobić go bardziej przyjaznym dla użytkownika, no i to wymaga trochę czasu. Przygotowanie samej możliwości łatwego instalowania modów i dzielenia się nimi wymaga stworzenia nowej struktury. Chcemy zrobić to dobrze, dlatego REDkit pojawi się w przyszłym roku.

2. Przygotowujecie tylko angielską wersję, czy dla polskich graczy też będziecie tworzyć spolszczoną wersję edytora?

W tym momencie mamy angielską wersję edytora. Na razie nie myśleliśmy o tym, by rozwijać osobno polską wersję, ponieważ język angielski jest powszechnie rozumianym językiem na świecie. Osobne tłumaczenie stworzy koszty. Wolimy środki przeznaczyć w rozbudowę narzędzia niż tworzenie tłumaczeń.

3. Czy do narzędzia będziecie tworzyć tutoriale?

Oczywiście, jak najbardziej. Wraz z wydaniem edytora będą gotowe tutoriale oraz przewodniki pokazujące jak stworzyć przygodę od A do Z. Będzie pełne wsparcie narzędzia na community, a także stworzony zostanie specjalny zespół, który się tym będzie zajmował.

4. Czy przewidujecie również tutoriale w polskiej wersji językowej?

Wsparcie będzie również w języku polskim. Przewidujemy tutoriale w dwóch językach: angielskim i polskim.

5. Wiedźmin 2 miał tendencje do tego, że czasem występowały „niewidzialne ściany”. Czy twórca nowej przygody będzie musiał wyznaczać ścieżki po których gracz będzie się poruszać, czy może zrobić również w pełni otwarty świat?

Wszystko będzie zależało od twórców levelu, ponieważ narzędzie pozwala na stworzenie świata w dowolnej wielkości. Oczywiście granicą są możliwości komputera. Mamy narzędzia do generowania powierzchni po której poruszają się postacie i gracz. To się robi automatycznie, po prostu na całej powierzchni, na której chcemy, generuje się taka powłoka i po niej chodzimy, nie ma żadnych ścian.

6. Czy wymagania sprzętowe będą raczej wyższe czy niższe od samej gry?

Wymagania będą takie same jak w przypadku gry. Jeśli jesteś w stanie grać w Wiedźmina 2, możesz również tworzyć swoje przygody. Oczywiście jeśli gracz będzie miał pomysł na ogromny świat, a jego komputer nie będzie w stanie takiego wygenerować wtedy praca nie będzie już tak komfortowa. Generalnie jednak wystarczy komputer, na którym działa Wiedźmin 2.

7. Czy przewidujecie możliwość importowania własnych modeli 3D stworzonych przez gracza np. w 3DS Max?

Tak. Obecnie mamy wewnętrznie u nas w firmie takie wtyczki, który umożliwiają importowanie modeli i chcemy to również przygotować graczom, aczkolwiek wymaga to przygotowania tak, żeby to było proste w użyciu „na jedno kliknięcie”. Oczywiście takie modelowanie pod Wiedźmina będzie wymagało troszkę wiedzy, ale tak, chcemy to graczom umożliwić.

Dziękuję bardzo za rozmowę.
Również dziękuję.


PS. jeśli masz konto na Facebooku, polub fanpage Konkretnego. Dzięki!




Tagi:

Bądź miły! Uwielbiam wchodzić z Wami w dyskusję, proszę jednak, by krytyka była konstruktywna. Komentarz, który ma na celu obrażać mnie lub moich Czytelników może zostać usunięty. Tutaj każdy ma czuć się dobrze :)

Jestem także tutaj


YouTube - ostatni film z Filek.TV

YouTube - ostatni film z Konkretny.pl

Discord

Chcesz ze mną pograć?
Wbijaj na mój Discord

O blogu

Konkretny.pl to blog technologiczny, którego tematyka porusza kilka specjalistycznych dziedzin. Jednymi z najważniejszych są zagadnienia dotyczące technologii i Internetu, ale nie brakuje tutaj również typowych tekstów dotyczących finansów, marketingu, programowania, a nawet gier komputerowych. Życzę przyjemnej lektury :)


Social Media

 



© 2011-2024 Konkretny.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wszystkie posty piszę w dobrej wierze. Nie odpowiadam jednak za wszelkie szkody, treść komentarzy oraz autentyczność informacji na stronie. Informuję, że publikowane pliki zostały sprawdzone programem antywirusowym w aktualnej wersji. Nie biorę jednak odpowiedzialności, jeśli coś się stanie.

| O mnie |   | Polityka Prywatności |   | Kontakt |