Po targach E3 pojawiło się wiele pytań dotyczących Wiedźmina 3. Postanowiliśmy zatem przekazać niektóre z nich bezpośrednio do studia CD Projekt RED. Zapraszamy do mojego wywiadu z Tadeuszem Zielińskim, Creative Analyst w CD Projekt RED.
Części odpowiedzi nie udało nam się uzyskać w sposób nas satysfakcjonujący (co jest zrozumiałe ze względu, że do premiery jeszcze trochę czasu pozostało) to coś można się już dowiedzieć.
1. Czy znana jest już orientacyjna data ogłoszenia wymagań sprzętowych dla wersji pecetowej?
2. Czy przewidujecie przed premierą opublikować demo gry lub jakąś aplikację diagnostyczną, za pomocą której przyszły posiadać gry będzie mógł przetestować jej działanie? Jeśli nie, to dlaczego?
3. W Wiedźminie 2 daliście graczom sporo opcji konfiguracyjnych co do grafiki. Czy W Wiedźminie 3 pojawi się ich jeszcze więcej?
Tadeusz Zieliński, Creative Analyst: Wymagania sprzętowe ogłosimy bliżej daty premiery. Zależą one m.in. od wyniku optymalizacji kodu gry, a to właśnie nad optymalizacją i dopieszczaniem całości pracujemy w tym momencie. Oczywiście gracze pecetowi będą mieli możliwość wpływania na całą masę opcji graficznych, tak aby jak najlepiej dostosować grę do swojego komputera. Więcej szczegółów na ten temat gracze mogą spodziewać się bliżej premiery gry.
4. Po pokazach gry na E3 część z naszych Czytelników uważa, że walka mieczem prowadzona jest „zbyt szybko”, na tyle szybko, że nie widać wyprowadzanych ciosów. Czy też otrzymujecie takie informacje i czy jest ich na tyle dużo by to zmieniać?
Jak wiadomo gra ciągle jest w fazie produkcji i dopieszczania detalu, a więc niektóre jej elementy będą się jeszcze w mniejszym lub większym stopniu zmieniać. Wsłuchujemy się w głos społeczności i często znajduje on swoje odzwierciedlenie w naszych grach. Z drugiej strony – mamy jasną wizję tego jak gra powinna wyglądać i działać, i staramy się ją konsekwentnie realizować.
5. Mamy aktualnie modę na płatne DLC. Czy przewidujecie DLC dla Wiedźmina 3 oraz czy nadal będą one darmowe jak do tej pory?
CD PROJEKT RED ma długą historię wspierania swoich gier po premierze. Zawsze staramy się dawać graczom więcej niż inni i nie inaczej będzie w przypadku Dzikiego Gonu. Jeśli kiedykolwiek zdecydujemy się na wydanie płatnego rozszerzenia głównej gry, to nie będzie to po prostu przysłowiowa “zbroja dla konia”, ale kilkunastogodzinna przygoda wykonana z tą samą starannością i dbałością o jakość, co główna gra.
6. Czy zamierzacie utrzymać wysoką dojrzałość gry bez jej „ugrzecznienia”?
Dorosły klimat Wiedźmina był zawsze jednym z jego znaków rozpoznawczych i zdecydowanie nie zamierzamy z tego rezygnować. Po Dzikim Gonie możecie spodziewać się podobnego rodzaju humoru, podobnego języka i dotykania podobnych, dorosłych kwestii co w poprzednich odsłonach serii.
7. Czy w dubbingu polskim udało Wam się skompletować tych samych aktorów dla kluczowych postaci?
Znane postaci ze świata Wiedźmina będą mówiły tymi samymi głosami co wcześniej. Głos Geralta czy Jaskra jest na tyle oryginalny i rozpoznawalny, że nierozsądnym byłoby szukanie nowych aktorów do tych ról.
8. Na ile udało Wam się pogodzić otwarty świat z wciągającą fabułą? Są to aspekty bardzo trudne to pogodzenia, jesteście zadowoleni z aktualnych efektów?
Tylko gracze będą w stanie ocenić na ile udało nam się zrealizować naszą wizję. A wizja jest niezmienna–opowiedzieć historię niczym z kart książki, osadzając ją w olbrzymim, otwartym świecie. Jesteśmy głęboko przekonani , że robimy to we właściwy sposób.
9. Udostępnicie cały książkowy świat w grze czy jakiś konkretny obszar?
W grze znajduje się część świata opisanego w książkach. Gracze odwiedzą archipelag Skellige, będą błąkać się po nawiedzanej przez bandytów Ziemi Niczyjej, zajrzą także do Novigradu wraz z otaczającymi go przyległościami. Całość jest o 35 razy wieksza niż to, z czym gracze mieli do czynienia w Wiedźminie 2.
10. Ostatnie pytanie. Jest jeszcze dość wcześnie, ale czy myśleliście już nad pakietem edycyjnym dla Wiedźmina 3, takim jakim jest REDKit dla Wiedźmina 2?
Na razie skupiamy się na tworzeniu gry. Później przyjdzie czas na myślenie o innych projektach.