Facebook mocno promuje coś takiego jak post sponsorowany, dzięki czemu te posty zobaczy znacznie więcej osób. Nic więc dziwnego, że „w darmowej odsłonie”, czyli publikacji zwykłego postu na fanapge’u Facebook zwyczajnie tnie zasięg – czyli wyświetla nasz post około 20% osób, które fanpage lubią.
Sam często subskrybuję informacje z firm, które mnie interesują i naprawdę irytuję się, gdy Facebook pokazuje mi na wall’u wszystko to co mnie nie interesuje, a nie pokazuje niczego z fanpage, który lubię – muszę sam tam zaglądać. Dlatego jeśli posiadasz firmę zainteresuj się też innymi formami komunikacji, które nie tną tego zasięgu.
Twitter umożliwia publikację krótkich informacji na dowolny temat. Dobrze współgra on ze stroną internetową firmy, dzieki czemu możemy poinformować klientów o jakiejś nowości podrzucając dodatkowo link do pełnej zawartości posta. Dodatkowo wpis można otagować w taki sposób, że przez przypadek można ściągnąć dodatkowe osoby na nasz wpis.
Instagram jak do tej pory pokazuje w aktualnościach wszystkie nowe zdjęcia dodane przez osoby, które się obserwuje. Nic więc dziwnego, że zdobywa popularność wśród firm. Instagram to już nie tylko miejsce, w którym wrzuca się np. luźne fotki z biura, ale także informuje się za pomocą zdjęcia i jego opisu o nowej promocji czy wpisie na stronie internetowej.
Stara, ale ciągle popularna forma komunikacji, czyli zwykły e-mail, na którym firma może wysyłać informacje o promocji. Niestety forma komunikacji ta jest coraz mniej skuteczna ze względu na wysoką ilość spamu jaki ląduje w skrzynkach internautów każdego dnia. Nie mniej, każda szanująca się firma powinna zadbać o własny newsletter.
Większość przeglądarek internetowych posiada wbudowane czytniki RSS. Dane RSS generowane są często automatycznie przez strony internetowej oparte np. o WordPress. Osoba, które doda sobie taką stronę do czytnika będzie informowana o nowych aktualnościach automatycznie bez naszych dodatkowych działań.
Najlepiej zastosować je wszystkie! Trend się zmienia, media społecznościowe są coraz silniejsze dlatego firmy nierzadko zaczynają tworzyć specjalny dział, który zajmuje się wyłącznie social media i tworzy unikatową treść dla swoich subskrybentów. Dobrze prowadzone działania w mediach społecznościowych mogą przynieść dużo korzyści pod warunkiem, że robi się to w odpowiedni sposób.