Na początek zaznaczę, że piszę tu o sytuacjach, w których aplikacja wcześniej działała bez zarzutu, a nie, w których nie działa od samego początku :). Najczęściej potrafi pomóc po prostu wyczyszczenie danych aplikacji. Sposób sprawdzał się także w sytuacjach, w których to sam Sklep Play nie chciał działać poprawnie. Jednak uwaga, zanim przystąpicie do tej operacji wiedzcie, że wyczyszczenie danych aplikacji jak sama nazwa wskazuje usunie dane, które ta aplikacja przechowuje. Czyli np. czyszcząc dane aplikacji Facebooka będziecie musieli ponownie ją ustawić, a więc ponownie wprowadzić login i hasło do konta itp.
Przedstawię teraz sposób, których u mnie praktycznie zawsze działa. Uprzedzam, że operację wykonujecie na własną odpowiedzialność. Gotowi? No to zaczynamy!
W każdej wersji Androida może się nieco różnić nazewnictwo, ale generalnie sposób jest bardzo podobny. By wyczyścić dane aplikacji w moim przypadku muszę wejść w Ustawienia, następnie w Aplikacje. Dalej z listy odnajduję daną aplikację, która sprawia problemy i „wchodzę w nią”. Po wczytaniu danych aplikacji czasem trzeba chwilę poczekać aż przycisk „Wyczyść dane” stanie się aktywny. Wtedy pozostaje już tylko wyczyścić dane aplikacji. I… tyle. Czasami warto także po czyszczeniu wcisnąć „Wymuś zatrzymanie”.
To wszystko. Uruchomcie daną aplikację ponownie i sprawdźcie, czy zaczęła działać poprawnie. Tak jak wspominałem, prawdopodobnie będziecie musieli ponownie ją skonfigurować.